Sport

Légende ci-dessous
Sport

ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ

01_histoire_sport_epreuvesenduranceΤο περίφημα ρεκόρ αντοχής που σημείωσαν τα Rosalie στην πίστα Linas του Montlhéry, οργανώθηκαν από την εταιρεία λιπαντικών Huiles Yacco. Οκτώ συνολικά αυτοκίνητα έλαβαν μέρος στο διάστημα Οκτωβρίου 1931 – Ιουλίου 1935, καταρρίπτοντας πάνω από 358 διεθνή και 192 παγκόσμια ρεκόρ.
Τα αυτοκίνητα, που μετατρέπονταν σε μονοθέσια, ήταν όλα C6 ή 15CV με εξακύλινδρο κινητήρα, εκτός από την Petite Rosalie (8CV με τετρακύλινδρο κινητήρα), τη Rosalie VII (7CV Traction Avant) και μία Rosalie ΙΧ, μια Traction Avant Legere 11CV, η οποία ολοκλήρωσε ένα μαραθώνιο αντοχής 100.000 χιλιομέτρων μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου του 1936.
Σειρά για ρεκόρ στην πίστα είχαν δύο άλλα αυτοκίνητα της Citroën: μια Spéciale Citroën το 1937, με το νέο κινητήρα ντίζελ που κινούσε και τα επαγγελματικά αυτοκίνητα, και το Barbot Speciale το 1953, βασισμένο σε ένα 2CVA.

ΡΑΛΙ

02_histoire_sport_rallyes_captureΗ Citroën έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στους αγώνες ράλι με την DS, η οποία με τη βοήθεια της εκπληκτικής υδροπνευματικής της ανάρτησης, γνώρισε τεράστια επιτυχία. Την DS ακολούθησε η SM, και στη συνέχεια η CX, η οποία έκανε άφησε τη δική της εποχή στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, στο τέλος του 1970. Μεταξύ 1990 και 1997, η Citroën κυριάρχησε και στο Παγκόσμιο Κύπελλου Ράλι Cross-Country, κατακτώντας πέντε τίτλους κατασκευαστών με το ZX Rallye Raid.
Στο κυνήγι νέων προκλήσεων η Citroen αποφάσισε να λάβει μέρος στους κλασικούς αγώνες ράλι όπου το 1998 με την Xsara Kit-car, πήρε και εκεί τον πρώτο της παγκόσμιο τίτλο.
Το 2001, η Citroën βάζει πλώρη για την κατάκτηση του τίτλου στο WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι), και λαμβάνει μέρος με οδηγό τον Sebastien Loeb. Το 2009, παρά την αποχή της του 2006, η Citroën είχε συνολικά πέντε Παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών.

WRC

03_histoire_sport_wrc_captureΜετά από μια εποχή μακροχρόνιων δοκιμών στο γαλλικό πρωτάθλημα, η Citroën κάνει το 2001, το ντεμπούτο της στο WRC,. Προς το τέλος της σεζόν, ένας πολλά υποσχόμενος νέος οδηγός έκανε και αυτός το ντεμπούτο του στο Ράλλυ Σαν Ρέμο. Χαλαρός και εντελώς ανέκφραστος, ο Sébastien Loeb ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου.
Η ιστορία είχε ξεκινήσει να γράφεται και τίποτα δεν θα μπορούσε να τον σταματήσει για τη συνέχεια. Άρρηκτα συνδεδεμένοι, η Citroen και οι Loeb/Elena βάδισαν μαζί το δρόμο προς την κορυφή. Το 2003, η Citroën κατέκτησε τον πρώτο από τους πέντε παγκόσμιους τίτλους της. Το επόμενο έτος, ο Sébastien Loeb και ο Daniel Elena κέρδισαν τον πρώτο από τους έξι συνεχόμενους τίτλους τους. Από τότε, η C4 WRC έχει αντικαταστήσει την Xsara WRC με την ίδια επιτυχία.