Αρχιτεκτονική

Légende ci-dessous
Αρχιτεκτονική

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

01_histoire_architecture_magasineurope_captureΤο 1931, ο André Citroën νοίκιασε τις παλιές αποθήκες του σιδηροδρομικού σταθμού πίσω από το Saint-Lazare στο Παρίσι. Μετά από τρεις εβδομάδες εντατικών εργασιών, αυτό το γιγαντιαίο κτίριο (300μ. μήκος και 15.000τ.μ έκταση) μετονομάστηκε σε Palais des Expositions Citroen (εκθεσιακό κέντρο). Όχι πολύ μακριά από την Place de L’Europe, έγινε γρήγορα γνωστή ως η Ευρωπαϊκή έκθεση. Άνοιξε τις πόρτες της στις 30 Σεπτεμβρίου 1931, μία ημέρα πριν από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Μέσα στο εκθεσιακό κέντρο η Citroën παρουσίαζε στους επισκέπτες όλη τη γκάμα των αυτοκινήτων της, χρησιμοποιώντας ρεαλιστικά εκθέματα. Οι εγκαταστάσεις είχαν επίσης ένα μπαρ / αίθουσα τσαγιού, μια κινηματογραφική προβολή ταινιών με θέμα τη Citroen, μια ορχήστρα, προσωρινές εκθέσεις και ένα τεράστιο χώρο πώλησης για μεταχειρισμένα οχήματα. Η Ευρωπαϊκή έκθεση έκλεισε τις πόρτες της μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

GARAGE MARBEUF

02_histoire_architecture_garagemarbeufΜετά τη δημιουργία σχεδιαστικού κέντρου, η εταιρεία εγκαινιάζει το 1927 τμήμα αρχιτεκτονικής και παραγωγική μονάδα, το οποίο διευθύνει ο Maurice-Jacques Ravazé. Ρόλος του ήταν να συμβάλει στην ανάπτυξη της μάρκας και να συμβουλεύει τους αντιπροσώπους σχετικά με τη διαρρύθμιση των χώρων τους. Ο στόχος ήταν να μεταφερθεί η καινοτόμος προσέγγιση της Citroen σε όλους τους πελάτες της.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της σύγχρονης προσέγγισης ήταν το δεκαόροφο γκαράζ που άνοιξε στην Rue Marbeuf, στο Παρίσι το 1929. Αυτή η τεράστια βιτρίνα, η οποία είχε 19 μέτρα ύψος, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Albert Laprade και έμοιαζε με θέατρο. Δεκάδες αυτοκίνητα ήταν σταθμευμένα στους “”εξώστες””, όπου μπορούσε κανείς να τα δει από το δρόμο
Αυτό το αρχιτεκτονικό αριστούργημα δυστυχώς καταστράφηκε το 1952

42 CHAMPS-ELYSEES

03_histoire_architecture_c42_captureΗ Citroën άνοιξε τις εγκαταστάσεις της στο Νο 42 της Champs-Elysées το 1927. Αντανακλώντας την avant-garde προσέγγιση της μάρκας στην επικοινωνία, ο γαλλικός Τύπος αναφέρεται, για πρώτη φορά σε μία “”βιτρίνα””.
Λίγα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1932, ο André Citroën αποφάσισε να επεκταθεί. Την 1η Οκτωβρίου, ανοίγει τις πόρτες του ένα νέο εκθεσιακός χώρος 370τμ με εντυπωσιακή πρόσοψη. Μεταξύ 1832 και 1984, η Citroën εκθέτει όλα της τα μοντέλα σε αυτές τις εγκαταστάσεις.
Στις 12 Νοεμβρίου του 1984, οι εγκαταστάσεις επανασχεδιάζονται και μετονομάζονται σε “”Hippo Citroën””.
Με το τέλος της εποχής “”Hippo””, η Citroen αποφάσισε να ξαναδημιουργήσει τη βιτρίνα της στην Champs-Elysées. Στο τέλος του 2001, η μάρκα διοργάνωσε διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Το αποτέλεσμα, που παρουσιάστηκε το 2007, ήταν το C42: μια κατασκευή με γυάλινη πρόσοψη που περιλαμβάνει το διπλό λογότυπο των διακριτικών του λοχία, σε όλο το ύψος της.

LYON BRANCH

04_histoire_architecture_succursalelyon_captureΤο 1930, η Citroën αποφάσισε ότι η Λυών, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας, θα πρέπει να έχει μια βιτρίνα αντάξια του μεγέθους της. Μετά από δύο χρόνια δουλειάς, το 1932, ένα νέο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του στο Νο 35 της Rue de Marseille.
Γνωστό και ως “”το μεγαλύτερο βενζινάδικο της Ευρώπης “”, το κτίριο αυτό ξεχώρισε για τον επιβλητικό του σχεδιασμό. Είχε 535μ πρόσοψη με καλυπτόμενη επιφάνεια 40.000τμ σε πέντε ορόφους, δύο ράμπες πρόσβασης μονής κατεύθυνσης, κάθε 350μ. μήκους, και μια τεράστια πόρτα ακορντεόν που ήταν 15 μέτρα πλάτος και 10 μ. ύψος.
Το εκθετήριο έχει ύψος 15μ και μια γυάλινη πρόσοψη 300τμ. Τον Ιούλιο του 1995, αυτή η κατασκευή από μπετόν και γυαλί, σχεδιασμένη από τον αρχιτέκτονα Ravazé, χαρακτηρίστηκε σαν ιστορικό μνημείο.

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΤΗΝ QUAI DE JAVEL

05_histoire_architecture_usinejavel_captureΤο 1915, κατά τη διάρκεια του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου, ο André Citroën έχτισε ένα εργοστάσιο στο Quai de Javel στο Παρίσι. Μετά τον πόλεμο, το εργοστάσιο επεκτάθηκε και μετατράπηκε βιομηχανική μονάδα για μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο της Citroën στο Quai de Javel ήταν το πιο σύγχρονο της εποχής του στην Ευρώπη (100 οχήματα/ημέρα το 1919 και 200 οχήματα/ημέρα in1924). Το 1933, παρά την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση, η Citroen αποφάσισε να αποκατασταθεί πλήρως το εργοστάσιο σε μόλις πέντε μήνες, χωρίς να διακοπεί η παραγωγή. Το Quai de Javel, μετονομάστηκε το 1958 σε Quai André Citroën, και εκεί τον Απρίλιο του 1975 φτιάχτηκε η τελευταία DS. Το διοικητικό προσωπικό αποχώρησε το 1982. Σήμερα, στη θέση του παλιού εργοστασίου του Javel, βρίσκεται το Parc André Citroën.

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΤΗ RENNES LA JANAIS

06_histoire_architecture_usinerenneslajanais_captureΤο Δεκέμβριο του 1958 ξεκίνησε τη λειτουργία της η παραγωγική μον΄δα της μονάδα Rennes-La Janais, Ακολουθώντας την στρατηγική αποκέντρωσης που προωθούσε η κυβέρνηση της εποχής, η Citroen αποφάσισε να κτίσει ένα εργοστάσιο στη Rennes (Βρετάνη). Από το 1954, είχε ήδη ένα εργοστάσιο στη La Barre-Thomas. Το νέο εργοστάσιο χτισμένο σε 237 στρέμματα, σε μία μέχρι εκείνη τη στιγμή υποβαθμισμένη περιοχή, ήταν ένα τεράστιο υπερσύγχρονο βιομηχανικό συγκρότημα με καλυπτόμενη έκταση 487.000 τ.μ.
Το εργοστάσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του, τον Οκτώβριο του 1961 με την παραγωγή του νέου Ami 6. Εκεί κατασκευάστηκαν πολλά μοντέλα της Citroën, μεταξύ αυτών: Ami 8, M35, 2CV, Dyane, Méhari, GS, GS Birotor, Visa, GSA, BX, AX, XM, ZX, Xantia, Xsara, Xsara Picasso και C5 Σειρά 1. Σήμερα, στο εργοστάσιο της Rennes κατασκευάζονται τα νέα C5 και C6.